© Haber Rize 2022

Dijital oyun satışlarında yaz kuraklığı

Dijital oyun mağazası oyunfor.com’un açıkladığı verilere göre oyun alışverişlerindeki düşüş devam ederken bu düşüşten en çok etkilenen mobil oyun kategorisi oldu.

Uluslararası 85’i aşkın oyun firmasının Türkiye yetkili satıcısı olan dijital oyun mağazası oyunfor.com’un yayınladığı verilere göre 2023 Haziran ayında oyun alışverişlerindeki negatif yönlü ivme devam etti. 2023 Mayıs ayına göre yüzde 11’lik düşüş yaşanırken 2022 yılı Haziran ayına göre ise yüzde 7’lik bir düşüş söz konusu oldu. Olumsuz gidişatın nedenleri arasında yabancı para birimlerinde yaşanan artış ve bazı oyun firmalarının TL fiyatlandırmasını devre dışı bırakması yer alıyor.

Haziran ayında oyuncuların en çok ilgi gösterdiği oyun -Mayıs ayında olduğu gibi- CS:GO oldu. Mobil oyunlardaki düşüşten sonra son yıllarda ilk kez en çok oynananlar listesinde mobil oyunlardan sadece bir oyun yer aldı. PC oyunları diğer aylara göre artış gösteren tek oyun kategorisi oldu.

En çok oyun içi satış yapılan 10 oyun şu şekilde:

”1. CS:GO, 2. Valorant, 3. League of Legends, 4. Call of Duty: Warzone 2.0 , 5. Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege, 6. PUBG Mobile, 7.Knight Online, 8. Metin 2, 9. World of Warcraft, 10.Rise Online World”

İllere göre dağılım

Oyun alışverişlerinde, haziran ayında en çok alışveriş İstanbul’dan yapıldı. İstanbul’u, Antalya, Ankara, İzmir ve Bursa takip etti.

Yaş aralığına göre dağılım

Haziran ayında toplam oyun alışverişlerinin önemli bir kısmı 21-30 yaş aralığındaki oyuncular tarafından yapıldı.

Hibya Haber Ajansı

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER