İsrail'in Gazze saldırılarına destek veren markalar itibar kaybına uğruyor
GündemMarka İletişim Stratejisti ve Bilişim Vadisi Kurumsal İletişim Koordinatörü Leyla Gök, İsrail'in Filistinlilere yönelik saldırılarına tepki olarak başlatılan küresel boykotun markalar üzerinde uzun süreli etkiler yarattığını belirtti. Gök, boykotun markaların maddi ve manevi değerlerini olumsuz etkilediğini vurgulayarak, tüketicilerin markaların sosyal sorumluluklarına da önem verdiğini ifade etti. Boykotun markalar için sadece kısa süreli bir maddi zarar olmadığını, uzun vadede itibar kaybına da neden olabileceğini dile getirdi. Gök, markaların bu süreçten aldıkları derslerle daha duyarlı ve sorumlu bir yaklaşım benimsemelerinin önemine işaret etti ve tüketicilerin boykotu daha etkin bir şekilde kullanabileceklerini vurguladı.
Marka İletişim Stratejisti: İsrail Boykotu Markalar Üzerinde Uzun Süreli Etki Yaratıyor
Marka İletişim Stratejisti ve Bilişim Vadisi Kurumsal İletişim Koordinatörü Leyla Gök, İsrail'in 7 Ekim 2023'te başlayan Gazze saldırılarını durdurmak isteyen tüm dünyadan kişilerin, İsrail ürünlerini boykot ederek "zulme" sessiz kalmadıklarını ve bu tepkinin markalar üzerinde uzun süreli etkiler yarattığını dile getirdi.
Gök, yaptığı açıklamada, İsrail'in Filistinlilere yönelik insanlık dışı saldırılarına tüm dünyanın şahit olduğunu belirterek, "Bu zulme sessiz kalmak istemeyen milyonlarca insan da dua etmenin dışında neredeyse yapabilecekleri tek şey olan İsrail'e destek veren markaları boykot ediyor. Tüm dünyada verilen bu tepkinin oldukça etkili bir yöntem olduğunu söyleyebiliriz. Markaların satışlarının düşmesi, bazı şubelerini kapatmak zorunda kalmaları ve buna karşı reklamlarını artırma çabaları da bu tepkinin ne kadar güçlü bir etki alanı oluşturduğunu gösteriyor." dedi.
Gök, boykotun markalar için sadece kısa süreli bir maddi zarar olmadığını belirterek, "Onlarca yıl verdikleri sözle inşa etmeye çalıştıkları markalarının temeline dinamit döşemektir." ifadelerini kullandı.
Markaların artan maddi ve manevi değer kayıplarının yanı sıra, uzun vadede itibar kaybına da yol açabileceğine dikkat çeken Gök, tüketicilerin artık sadece ürünlerin kalitesine değil, markaların değerlerine ve sosyal sorumluluklarına da önem verdiğini vurguladı.
Gök, son olarak, markaların bu süreçte aldıkları derslerle daha duyarlı ve sorumlu bir yaklaşım benimsemelerinin önemine işaret etti ve tüketicilerin de bu süreçte seslerini duyurmak için güçlü bir araç olan boykotu daha etkin bir şekilde kullanabileceklerini ifade etti.
İlginizi Çekebilir