Kadınlar internetten alışverişi erkeklerden daha çok yapıyor
GündemTicaret Bakanlığının Tüketici Profili ve Bilinç Düzeyi Araştırma Raporu'na göre, internet veya internet dışında diğer mesafeli yöntemlerle alışveriş yapanların oranı kadınlarda yüzde 31,8 erkeklerde yüzde 25,6 olarak tespit edildi.
Ticaret Bakanlığı, tüketicilerin bilinç seviyelerinin dönemsel olarak saptanmasına ve alışveriş yaparken nelere dikkat ettiklerine ilişkin "Tüketici Profili ve Bilinç Düzeyi Araştırma Raporu" hazırladı.
Rapor, İstanbul, Ankara, İzmir ilk sırada olmak üzere 26 ilde, 18 yaş üstü 2 000 250 tüketiciyle 2020 senesinde yapılan anket verileri analiz edilerek oluşturuldu.
Bu sayede, tüketicilerin hakları ve korunmaları konusunda bilinç ve bilgi seviyelerinin, satın alma ve tüketim eğilimlerinin, tutum ve davranışlarının saptanarak, Türk tüketicisinin profilinin ve seneler itibarıyla değişiminin ortaya konulması amaçlandı.
AA muhabirinin, rapordan yapmış olduğu derlemeye göre, tüketicilerin yüzde 28,7'si internetten ya da internet dışında diğer mesafeli yöntemler ile (Tele alışveriş ve benzeri) alışveriş yapıyor.
İnternet ya da internet dışında diğer mesafeli yöntemler ile alışveriş yapanların oranı kadınlarda yüzde 31,8, erkeklerde yüzde 25,6 olarak tespit edildi.
Eğitim düzeyi arttıkça internetten alışveriş artıyor
İnternetten alışveriş yapma alışkanlığının eğitim düzeyine göre de değişim gösterdiği belirlendi. İlkokul ve altı eğitim düzeyinde olanların yüzde 17,2'si, ortaokul mezunlarının yüzde 33,2'si, lise mezunlarının yüzde 26,4'ü, üniversite ve üzeri mezunların yüzde 47,7'si internetten ya da diğer mesafeli yöntemler ile alışveriş gerçekleştiriyor.
İnternet üzerinden alışveriş yapanların yaşlarına ilişkin verilere bakıldığında, 18-24 yaş grubundakilerin yüzde 36,2'si, 25-34 yaşındakilerin yüzde 33,4'ü, 35-44 yaşındakilerin yüzde 32,8'i, 45-54 yaşındakilerin yüzde 23,4'ü, 55-64 yaşındakilerin yüzde 16,6'sı, 65 yaş ve üstündeki grubun da yüzde 10,2'si internet ve internet dışındaki diğer mesafeli yöntemler ile alışveriş yapıyor.
Tüketicilerin, internet ya da internet dışında diğer mesafeli yöntemler ile alışveriş yapma sıklığının ortalaması ayda 1,3 olarak belirlendi. Yıllar itibarıyla internetten alışveriş sıklığı ise giderek arttı.
İnternet ve mesafeli yöntemler ile en çok satın alınan ürünler yüzde 39,6 ile "giyim, ayakkabı, çanta" oldu. Bu ürünleri yüzde 22,6 ile "gıda", yüzde 11,6 ile "kişisel bakım ve kozmetik" ürünleri takip etti.
İlginizi Çekebilir