Chery Group’un Çin dışındaki pazarlardaki genişlemesi devam ederken, yeni yatırımlara ve model ataklarına kesintisiz devam edilmesi planlanıyor. Satış ve ihracat başarılarına ek olarak Chery modellerinin ürün kalitesi, yeni açıklanan J.D. Power araştırmalarında da yeni ödüllerin gelmesini sağlıyor. Bağımsız ve prestijli J.D. Power’ın, 2023 Çin İlk Kalite Araştırması SM’de (IQS) Chery, kompakt sedanlar arasında ARRIZO 5 ile, kompakt SUV’lar arasındaysa TIGGO 4 ile kalite açısından ilk sırada yer aldı.
Chery Group, Ağustos 2023’te üç farklı alanda atılım gerçekleştirerek yeni başarılara imza attı. İlk olarak; Ağustos 2022’ye göre yüzde 20,8 artışla geçtiğimiz ağustos ayında 171 bin 262 araç satan Chery Group, iki ay üst üste 150 bin adedin üzerinde araç satışı gerçekleştirerek aylık satış rekorunu kırdı. İkinci olarak; Ocak-Ağustos 2023 döneminde kümülatif araç satışları 1 milyon 63 bin157’yi bulan Chery Group, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 42 artış göstererek, geçen yıla kıyasla 1 milyon barajını iki ay öncesinde geride bıraktı. Üçüncü olarak da Chery; J.D. Power 2023’ün Çin’deki İlk Kalite Araştırması’nda ilk kez kendi markaları arasında birinci sıraya yerleşerek ürün kalitesinde önemli bir atılım gerçekleştirdi.
Chery modelleri itici güç oldu
Chery Group içindeki ana marka Chery, Ağustos 2023’te, yıllık yüzde 15,5 artışla 123 bin 610 araç satarken, ocak-ağustos döneminde yıllık yüzde 36,4 artışla 773 bin 333 araç satışına ulaşma başarısını gösterdi. Model bazında bakıldığında; TIGGO 8, TIGGO 7 ve ARRIZO 8’in satışları ağustos ayında 10 bin adetleri aşarak, sırasıyla 21 bin 369, 19 bin 116 ve 10 bin 325 adet ile Chery Group’un büyümesinin lokomotif gücü oldu. Kompakt sedan ve kompakt SUV araçlar arasında kalite açısından ilk sıralarda yer alan Chery modelleri, markanın atılımlarının karşılığını gösterirken, küresel bazdaki müşterilerin güvenli ve güvenilir ürünlere odaklandığını da kanıtladı.
Satış adetlerindeki yükseliş ve pek çok pazardaki segment liderlikleri, prestijli kuruluş J.D. Power tarafından yayınlanan 2023 Çin İlk Kalite Araştırması SM (IQS) sıralamasında da Chery’nin, Çin’in bağımsız markaları arasında yeni otomobillerinin kalitesinde birinci sırada yer almasını sağladı. Model düzeyinde ARRIZO 5 ve TIGGO 4, pazar segmentlerindeki kompakt sedanlar ve kompakt SUV’lar arasında, kalite açısından ilk sırada yer aldı. J.D. Power tarafından yayınlanan APEAL (Çin Otomotiv Performansı, Uygulama ve Düzen Araştırması) araştırmasında, TIGGO 7 orta boy ekonomik SUV segmentinde, TIGGO 8 ise orta boy SUV segmentinde ilk sırada yer almıştı. Chery’nin birden fazla modelinin kendi segmentlerinde kazandıkları birincilikler, markanın gücünü gösteriyor.
Yatırımlara hız kesilmeden devam ediliyor
2023 yılı itibarıyla Chery Group Çin dışı pazarlarındaki satışlarını istikrarlı bir şekilde yeni zirvelere ulaştırmaya devam ediyor. Temmuz ayının başında Chery sırasıyla, Endonezya, Malezya ve Tayland’da fabrikalar kuracağını açıkladı. Bu üç fabrika, farklı pazar segmentlerini kapsamak üzere içten yanmalı, PHEV ve BEV tipi araç üretimlerinde kullanılacak. Chery Group, komple araçlar, CKD parçaları, motorlar, araç üretim teknolojisi ve ekipmanlarını yurt dışına ihraç eden ilk Çinli otomobil üreticisi olarak, Chery’nin ürünleri denizaşırı 80’in üzerinde ülke ve bölgede satılmakta olup, dünya genelinde 1,7 milyonun üzerinde araç ve 12 milyonun üzerinde kullanıcıya toplam ihracat gerçekleştirildi. Chery Group’un, aralarında Brezilya ve Mısır’ın da dahil olduğu 10 üretim üssü ve 6 Ar-Ge merkezi bulunuyor. Güçlü marka imajı, güçlü ürün ve kusursuz hizmet çözümleriyle Chery Group’un 2023’ün üçüncü ve dördüncü çeyreğinde yeni zirvelere ulaşması ve satışlarını güçlü bir şekilde artırmaya devam etmesi bekleniyor.
Chery hakkında
Kantar ve Google, ortaklaşa, 2023 Çin Küresel Marka Oluşturucuları İlk 50 listesini açıkladı. Chery, otomobil alanında ”Çin’in En İyi Küresel Marka Oluşturucusu” seçilerek genel listede 14. sırada yer aldı ve markanın gücü önemli bir büyüme kaydetti.
Chery, kuruluşundan bu yana bir küreselleşme stratejisi uyguladı ve uluslararası rekabet gücüne ve nüfuza sahip bir otomobil markası oluşturma kurumsal vizyonuyla her zaman teknoloji odaklı gelişime bağlı kaldı. Sürekli teknolojik yenilik yaklaşımıyla hareket eden Chery, küresel pazarlara komple araç, CKD parçaları, motor, üretim teknolojisi ve ekipman ihraç eden ilk Çinli binek otomobil şirketi oldu.
Chery, ürün stratejisi, yerelleştirme stratejisi ve yetenek stratejisinin uygulanması yoluyla yerel ve uluslararası pazarları geliştirmeye, küreselleşmeyi sürekli derinleştirmeye ve çevre dostu, teknoloji, aile ve arkadaşlık ilkelerine odaklanıyor. 26 yıllık geliştirme sürecinin ardından Chery’nin satış ve servis ağı, 80’in üzerinde ülke ve bölgeyi kapsarken, dünya genelinde 12 milyonun üzerinde kullanıcıya ulaşılmış durumda. Ayrıca Chery, sürekli çabalarla topluma katkıda bulunarak ve küresel tüketicilere daha iyi ürün ve hizmetler sunarak küresel pazarlarda çevre dostu kalkınma, çevre koruma, sosyal refah, personel eğitimi ve diğer alanları kapsayan çeşitli sosyal katkı faaliyetleri yürütüyor.
Hibya Haber Ajansı
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.