Yenilikçi özellikleriyle segmentinin standartlarını baştan belirleyecek olan yeni Citroen C3 Aircross, hacthback sınıfındaki C3 ile aynı Akıllı Otomobil Platformu’nu esas alıyor ve bu sayede özellikle güç-aktarma sistemlerinde esneklik ve maliyet verimliliği sağlıyor. Baştan aşağı radikal bir değişime uğrayan yeni C3 Aircross, daha fazla iç hacim, zengin motor seçenekleri, üst düzey araç içi konfor özelliklerini iddialı bir fiyatlandırma ile sunarak segmentinde tamamen yeni bir dönem başlatıyor.
Citroen’in ilk kez Oli konsepti ile tanıttığı ve C3 ile ilk kez uyguladığı yeni tasarım dili unsurlarını benimseyen yeni C3 Aircross, tasarımıyla yeni marka kimliği imzasını ve iddialı görsel dilini bütünleştiriyor. Yeni Citroen logosunu gururla sergileyen C3 Aircross’un dik tasarımlı ön bölümü, 3’e ayrılmış aydınlatma bölümüyle karakteristik bir ışık imzası kullanıyor. Oldukça modern bir görünüm ortaya koyan tasarım, aynı zamanda çift şeritli marka logosunu belirli unsurlara entegre ederek kaliteye ve ayrıntıya gösterilen özeni vurguluyor. Bunların yanı sıra yeni araçta Citroen algısını daha da arttırmak üzere ek kişiselleştirme çözümleri de sunuluyor. Bu çözümler arasında çift renkli tavan, tampon hizasında ve köşelerde renkli kilpsler gibi kişiselleştirme seçenekleri yer alıyor.
Yeni C3 Aircross, yumuşak ve zarif hatlara sahip önceki modelden, daha köşeli, kaslı ve iddialı bir duruş ile yeni tasarıma geçiş yaparak radikal bir tarz değişimi ortaya koyuyor. C3 Aircross, yüksek ve yatay motor kaputu, artırılmış iz genişliği, 690 mm çapındaki büyük tekerlekleri çevreleyen belirgin çamurluk kemerleri ve güçlü omuz çizgisiyle yine güçlü bir SUV karakteri sergiliyor. Her karakteristik çizgi, modele dinamizm ve enerji katıyor. Tüm bu tasarım unsurlarıyla birlikte yeni araç oldukça dengeli ve güçlü bir silüet sunuyor.
Yeni B-SUV, Citroen tarafından en başından elektrikli çözümlere en iyi şekilde uyum sağlayacak şekilde tasarlanan C3 hatchback ile aynı Akıllı Otomobil Platformu paylaşıyor. Böylece C3 Aircross, ilk kez geleneksel içten yanmalı motor seçeneği dışında elektrikliye geçişi kolaylaştıran bir hibrit çözüm sunarak enerji geçişinin zorluklarına uyum sağlıyor. Ayrıca daha da ileri giderek, Avrupa’da üretilen uygun fiyatlı tamamen elektrikli güç-aktarma sistemleriyle de satışa sunulacak.
Yaz aylarında Avrupa’da pazara sunulması planlanan yeni C3 Aircross, son derece rekabetçi kompakt SUV pazarında tamamen yeni bir vizyon sunuyor. Avrupa’da B-SUV satışları 2020 yılından bu yana B-HB satışlarını geride bırakıyor. Rekabetin her geçen gün arttığı bu pazarda satışlar her yıl 2 milyon adedi aşıyor. Citroen bu pazar segmentine 2008 yılında Citroen C3 Picasso ile girdi. Aslında o yıllarda gerçek anlamda bir B-SUV sınıfı olmamasına rağmen Citroen, yenilikçi bir yaklaşımla ”sihirli kutu” karakterine sahip işlevsel bir araçla yükseltilmiş sürüş pozisyonu ve geniş iç mekana sahip bir model sunuyordu. 2017 yılında Aircross ile buna bir maceracının kodlarını ekleyerek yine pratiklik özelliklerini koruyan C3 Aircross ortaya çıktı.
Bugüne gelindiğinde ise Citroen, ailelerin beklentilerini karşılamak üzere yeniden tasarlanan yeni C3 Aircross’u 2024 yılının ortalarında tanıtacak.
Hibya Haber Ajansı
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.