Youtube, yalan haberlerle mücadele edebilmek için eğitici reklamlar göstermeyi planlıyor. Karar, Cambridge Üniversitesi’nde yapılan bir çalışmanın sonucundan hareketle verildi. Araştırmacılar, eğitici videoların insanların manipülatif içeriği tespit etme becerilerini artırdığını ortaya koydu.
BBC'nin haberine göre, ilk aşamada Ukraynalı göçmenlerle ilgili yalan haberlerle mücadele amacıyla Slovakya, Çek Cumhuriyeti ve Polonya’da gösterime başlayacak olan videolar için Google, “Sosyal medyanın yanlış bilgilerin yayılmasını önlemede etkili bir rol oynayabileceğini kanıtlayan araştırma heyecan verici” açıklamasını yaptı.
“Gerçeği önceden gösterme” adı verilen çalışma, insanların dezenformasyona maruz kalmadan önce bunun nasıl üretilip yayıldığını öğrenmeleri halinde yalan haberlerin etkisinin azaldığını ortaya koydu. Araştırma kapsamında reklam videoları 5,4 milyon kişiye izletildi. Bu kişilerden 22 bini daha sonra bir ankete katıldı.
Araştırmacılar, video izleyen kişilerin, yalan haber yayan bir içerikteki “dezenformasyon tekniklerini daha kolay tespit ettiğini, güvenilir ve güvenilir olmayan bilgi kaynakları arasında kolayca ayrım yapabildiğini ve bilgiyi paylaşıp paylaşmama konusunda daha doğru karar verebildiğini” gördü.
Araştırma, YouTube’un da sahibi olan Google’la ortak olarak yapıldı. Sonuçlar detaylı olarak Science Advances isimli bilim dergisinde yayımlanacak.
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.